Reklamační řád
Tento reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“) vydává v souladu s příslušnými
ustanoveními Občanského zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele Kateřina Höklová,
s sídlem Krátká 617/6, Moravany 664 48, IČ: 09574859, e-mailová adresa:
kvetyzlouky@gmail.com , telefon +420 777 920 961 (dále jen „Prodávající“).
Uzavřením kupní smlouvy Kupující vyjadřuje souhlas s tímto Reklamačním řádem a
potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 01.01.2023.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tento Reklamační řád upravuje postup pro uplatňování práv Kupujícím z
odpovědnosti za vady vůči Prodávajícímu.
2. Práva Kupujícího z odpovědnosti za vady stanoví Občanský zákoník a Obchodní
podmínky.
3. Pro účely tohoto Reklamačnímu řádu se za reklamaci považuje proces uplatnění a
vyřízení práv z odpovědnosti za vady Kupujícím vůči Prodávajícímu.
2. UPLATNĚNÍ A VYŘÍZENÍ REKLAMACE
2.1. Má-li věc vadu, je Kupující oprávněn uplatnit svá práva z odpovědnosti za vady u
Prodávajícího.
2.2. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o vyřízení reklamace ihned,
ve složitých případech do pěti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30
dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na
delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a
Kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se
považuje okamžik, kdy dojde projev vůle Kupujícího (uplatnění práva z vadného
plnění) Prodávajícímu.
2.3. Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní. V případě, že
Kupující nedodá Zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence
reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná
až dodáním chybějících částí.
2.4. Kupující je povinen Prodávajícímu podrobně popsat, jakým způsobem se závada
na zboží projevuje.
2.5. Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu veškerou součinnost potřebnou k
ověření existence reklamované vady a jejímu odstranění (např. zkouškou či demontáží
zboží).
2.6. Kupující je povinen předat Prodávajícímu zboží čisté v souladu s hygienickými
předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
2.7. Prodávající při převzetí zboží k reklamačnímu řízení neodpovídá za data,
informace a nastavení Kupujícího, jež jsou uloženy na pevných discích, v pamětích či
dalších nosičích informací, jež jsou součástí zboží přebíraného k reklamací, ani za
případnou ztrátu takových dat a informací.
2.8. Při uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení - reklamační
protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen
při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž
úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním
protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký
způsob vyřízení reklamace je Kupujícím požadován. Pokud Kupující výrobek do
reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
2.9. Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění
reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména
o poštovné za zaslání reklamovaného zboží. Spotřebitel o proplacení těchto nákladů
musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce
lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
3. PRÁVO NA ODMÍTNUTÍ PŘEVZETÍ ZBOŽÍ DO REKLAMAČNÍHO ŘÍZENÍ
3.1. Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, je-li zboží
znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
3.2. Prodávající je oprávněn odmítnou reklamaci zboží také v případě, že zboží není
předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
3.3. Z důvodu bezpečnosti při převážení zboží a další manipulaci je Prodávající
oprávněn odmítnout reklamaci Zboží také v případě, že z něho nejsou odstraněny
chemické a průmyslové náplně a těkavé látky (např. pohonné hmoty, olej, apod.).
4. VRÁCENÍ ZBOŽÍ Z REKLAMAČNÍHO ŘÍZENÍ
4.1. Po vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího prostřednictvím
dohodnutého komunikačního prostředku (e-mail, telefon, SMS zpráva). Pokud bylo
zboží k reklamačnímu řízení zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na
adresu Kupujícího.
4.2. Prodávající vydá, případně zašle, Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je
uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době
trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
4.3. V případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží ze záruční opravy do 2 měsíců od
uplynutí doby, kdy Prodávající oznámil Kupujícímu vyřízení reklamace dle článku 4.1
tohoto Reklamačního řádu, je Prodávající oprávněn účtovat Kupujícímu poplatek za
uskladnění ve výši 50 Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.
4.4. Při vrácení zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen předložit doklad,
který obdržel při přijetí o Zboží do reklamace a zároveň je povinen prokázat na
vyzvání Prodávajícího svou totožnost.
Prohlášení o ochraně osobních dat
Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem
č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Prohlašujeme, že data slouží pouze pro účely identifikace při nákupu a nebudou poskytnuty
třetím osobám ani jinak zneužity.
Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv
a povinností vyplývajících z kupní smlouvy, pro účely vedení uživatelského účtu a pro účely
zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
Shromažďují se pouze data nutná k uskutečnění nákupu zákazníkem. Kupující souhlasí se
zpracováním těchto svých osobních údajů (dále společně vše jen jako „osobní údaje“):
• Jméno a příjmení (u firmy obchodní jméno nebo firmu a IČ)
• Dodací adresa
• Fakturační adresa
• E-mail
• Telefon
Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je
povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních
údajích.
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Kupující potvrzuje, že poskytnuté
osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních
údajů.
Kupující může kdykoli prostřednictvím e-mailu doručeného na adresu
kvetyzlouky@gmail.com požádat o změnu svých osobních údajů či vymazání.